Vi använder kakor för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om våra webbkakor

Välkommen som kund, anslut dig till allmänt vatten och avlopp

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Kundservice

Besöksadress: Lunnargatan 1, Västervik. 

Tfn: 0490-25 70 50 Vardagar 07.30-16.00

e-post: miljoenergi@vastervik.se

Målserums avfallsanläggning

Besöksadress: Lunnargatan 25, Västervik. 

Tfn: 0490-25 71 45

Fax: 0490-25 71 17

Journummer utanför kundservice öppettider

Elnät, Fjärrvärme, Gator, Vatten & Avlopp: 0490-25 70 50 

Felanmälan på dina fibertjänster görs direkt till din operatör (gäller dygnet runt).

Postadress

Västervik Miljö & Energi AB
Box 25
593 21 Västervik

Fakturaadress

Box 291
593 24 Västervik
(Alla fakturor märkes med VK-nr och beställare.)

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

På följande sidor och via länkarna kan du läsa mer om hur du blir kund hos och ansluter dig till allmänt vatten och avlopp.

Välkommen som kund hos oss!

Här har vi samlat information, blanketter för dig som vill ansluta dig till allmänt vatten och avlopp och bli kund hos oss.

Tänk på att vara ute i god tid med blanketter och läsa igenom informationen som finns. behöver du hjälp kan du alltid kontakta vår kundservice. Vi hjälper dig gärna.

Anmälan om anslutning, servisanmälan

  1. En anmälan om anslutning, en så kallad servisanmälan, ska göras i god tid innan fastigheten kan anslutas till vatten och avlopp. Detta gör du genom att fylla i blanketten ”Servisanmälan (Begäran om anslutning)”. 

Tips!

  • Tänk på att skicka med en ritning som visar var ledningarna går på din tomt. Det kan till exempel vara en nybyggnadskarta eller en situationsplan.

Vad händer sen?

När din anmälan har tagits emot återkommer vi till dig. Du får mer information om hur du går vidare samt en faktura för anläggningsavgiften.

Anläggningsavgift

Anläggningsavgiften kallas ibland för anslutningsavgift. Detta betalar du om inte har haft allmänt vatten och avlopp tidigare.

Anläggningsavgiften ska vara betald innan:
  • vattenmätaren sätts upp
  • vattnet släpps på till din fastighet. Kom ihåg att det inte är tillåtet att själv sätta på vattnet.
  • leverans av pumpenhet till LTA om du bor i ett område med lätt tryckavlopp (LTA).
Tips!
  • Gör klart med din bank eller bolåneinstitut för hur du ska betala anläggningsavgiften. I vissa fall kan du göra en delbetalning av anläggningsavgiften.
  • Ta också reda på vad det kostar att dra ledningarna på tomten fram till huset.

 

Sidan senast granskad den 31 maj 2021
Innehållsansvarig: Ruben Öberg

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Kundservice

Besöksadress: Lunnargatan 1, Västervik. 

Tfn: 0490-25 70 50 Vardagar 07.30-16.00

e-post: miljoenergi@vastervik.se

Målserums avfallsanläggning

Besöksadress: Lunnargatan 25, Västervik. 

Tfn: 0490-25 71 45

Fax: 0490-25 71 17

Journummer utanför kundservice öppettider

Elnät, Fjärrvärme, Gator, Vatten & Avlopp: 0490-25 70 50 

Felanmälan på dina fibertjänster görs direkt till din operatör (gäller dygnet runt).

Postadress

Västervik Miljö & Energi AB
Box 25
593 21 Västervik

Fakturaadress

Box 291
593 24 Västervik
(Alla fakturor märkes med VK-nr och beställare.)

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB